We ontvangen regelmatig vragen over deze leeromgeving. We hebben op deze pagina de meest gestelde vragen direct beantwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Inloggen online leeromgeving
Hoe log ik in op de online leeromgeving van KMBV?
Om bij de informatie over jouw opleiding te komen voer je twee stappen uit. Allereerst moet je een account aanmaken. Dit kan via https://kmbv.empoweredlearning.nl/registratie/.
Hier vul je jouw gegevens in. Je krijgt op het mailadres dat je hebt opgegeven een e-mail met daarin een bevestigingslink. Na het klikken op deze bevestigingslink kun je inloggen in jouw account.
Je hebt nu een account aangemaakt, maar je bent er dan nog niet. Je moet namelijk nog toegang krijgen tot jouw opleiding. Op https://kmbv.empoweredlearning.nl/aanmelden-opleiding/ voer je de inschrijfcode van jouw opleiding in.
Deze vind je in de uitnodigingsmail die je van één van de medewerkers van KMBV hebt ontvangen. Let op dat je geen extra spaties of andere leestekens invult bij de inlogcode, dan werkt hij namelijk niet. Wanneer je dit hebt gedaan, kun je jouw opleiding vinden bovenaan de pagina bij ‘Mijn opleidingen’ of op https://kmbv.empoweredlearning.nl/mijn-opleidingen/
Hoe voeg ik mijn opleiding toe aan mijn account?
Hiervoor heb je de inlogkaart nodig die je per mail van één van de medewerkers van KMBV hebt ontvangen. In deze inlogkaart staat een inlogcode (vaak op pagina 2!). Deze code voer je in op https://kmbv.empoweredlearning.nl/aanmelden-opleiding/
Tijdens het invoeren van de code is het belangrijk dat je niet per ongeluk een extra spatie gebruikt of extra spatie kopieert. Dan werkt de code niet. Wanneer de code geaccepteerd is, kun je bovenin in de grijze balk bij ‘Mijn opleidingen’ zien dat de opleiding is toegevoegd. Zie hiervoor ook de screenshots bij vraag 1.
Invullen van scans/ opdrachten via Excel of Word
Ik wil een Word of Excel bestand downloaden en opslaan, maar ik weet niet hoe ik deze op mijn eigen computer (of ander device) kan opslaan. Wat kan ik doen?
Het is belangrijk dat je het bestand eerst opslaat op je computer. Zo raak je de ingevulde gegevens niet kwijt. Klik op het bestand om het te openen (zwarte cirkel op screenshot).
Het bestand is als volgt terug te vinden:
- Windows: bij de Verkenner: onderin je beeldscherm. Het document staat in het mapje ‘Downloads’ terug te vinden.
- In Google Chrome: via het blauwe pijltje rechts bovenin de browser (zie rode cirkel op bovenstaand screenshot)
- Apple MacBook: Klik in de app Safari op de op de knop ‘Toon downloads’ rechtsboven in het Safari-venster.
Beantwoord de vragen in het bestand. Nadat je alle antwoorden hebt ingevuld klik je links boven op opslaan. Het ingevulde document staat nu opgeslagen bij het mapje downloads. Uiteraard kun je het ook in een andere map opslaan naar eigen keuze, waar je het makkelijk terug kan vinden.
E-learning modules
Hoe kan ik de accreditatiepunten laten toekennen als ik een e-learning module heb afgerond?
Na het afronden van een e-learning module worden de accreditatiepunten toegekend door ExpertCollege, nadat jij jouw BIG-nummer hebt ingevuld.
Als je slaagt voor jouw e-learning module krijg je het volgende in beeld:
Wanneer je hier klikt op ‘Accreditatie bijschrijven’ kan je in het scherm wat dan verschijnt bij ‘Beroepsvereniging’ kiezen voor V&VN en jouw V&VN relatienummer of jouw BIG-nummer opgeven. Klik op Accreditatie bijschrijven en jouw punten worden bijgeschreven.
Indien je niet automatisch in dit veld belandt, dan kan je dat als volgt doen: open de betreffende e-learning module (mogelijk staat er ‘start training opnieuw’, ook in dit geval kun je hier op klikken). Je komt terecht op de pagina van ExpertCollege. Aan de linkerkant staat het kopje ‘Certificaat’, klik hier op.
Op deze pagina vul je jouw BIGnummer of V&VN-relatienummer in en vervolgens wordt de accreditatie automatisch bijgeschreven.
De e-learning module waarin ik werk loopt vast. Hoe kan ik dit oplossen?
Als de e-learning module langer dan 10 minuten vastloopt, dan raden wij je aan de pagina af te sluiten en vervolgens opnieuw op te starten. De e-learning modules werken het beste in de browser Google Chrome. Indien je deze browser nog niet hebt geïnstalleerd op je device, dan raden we je dan ook aan om deze te installeren en te gebruiken voor het maken van de e-learning modules.
Let op: indien je in een e-learning module werkt en je hebt een pauze nodig; sluit dan eerst je onderwerp af en log uit. Dan is het resultaat goed opgeslagen en kan je pauze nemen. Als je dit niet doet, dan is de kans groter dat de e-learning module vastloopt of niet goed opgeslagen wordt.
Ik wil een e-learning module maken, maar ik kan bij het kiezen van het onderwerp niet naar de volgende stap gaan. Hoe kan ik verder gaan?
De onderwerpen moeten eerst bevestigd worden. Dit doe je door naar onder te scrollen en op de ‘bevestigen’ knop te drukken.